Incredible Closure events in Cycle 1!

Por: María A. Zambrano, Coordinadora de PBL – Colegio San José

In a day full of laughter and learning, Kinder 4 opened its doors to its most special guests: their parents!
Together, they explored a fascinating world of physical discoveries, interests, and personal preferences.
From sensory experiences to communicative adventures, these little geniuses identified themselves as unique individuals and learned to recognize others.

The magic continued with Kinder 5, who invited their friends from Kinder 3 and Kinder 4 to join the celebration!
Their project, focused on recognizing human characteristics, basic needs, and the environments in which they normally visit, was an extraordinary adventure.
By creating a mini-city, these little explorers prepared themselves to interact and develop in common contexts.

Both projects reflected the effort, creativity, and spontaneity that characterize our educational community.  Congratulations to our little giants and to the entire team that made this wonderful experience possible!

————————————————-

En un día lleno de risas y aprendizaje, Kinder 4 abrió las puertas a los invitados más especiales: ¡sus papás!
Juntos, exploraron un fascinante mundo de descubrimientos físicos, intereses y gustos propios.
Desde experiencias sensoriales hasta aventuras comunicativas, estos pequeños genios se identificaron como personitas únicas y aprendieron a reconocer al otro.

La magia continuó con Kinder 5, ¡quienes invitaron a sus amigos de Kinder 3 y Kinder 4 a sumarse a la celebración!
Su proyecto, centrado en reconocer características humanas, necesidades básicas y los entornos donde se desenvuelven normalmente, fue una aventura extraordinaria.
Al crear una mini ciudad, estos pequeños exploradores se prepararon para interactuar y desenvolverse en cualquier contexto.

Ambos proyectos reflejaron el esfuerzo, la creatividad y la espontaneidad que caracterizan a nuestra comunidad educativa.
¡Felicidades a nuestros pequeños gigantes y a todo el equipo que hizo posible esta maravillosa experiencia!

Ver galería de imágenes del cierre de PBL de Ciclo I, a continuación: