Having wonderful PBL closure events in Cycle 3!

Por: María Alejandra Zambrano, Coordinadora de PBL – Colegio San José

Here we share with you a summary of the wonderful experiences lived by our third, fourth, and fifth-grade students.

Third Grade – Festival del Atlántico!
In the third-grade project, our students immersed themselves in the fascinating world of Atlantic culture. Their project aimed to promote a sense of belonging to our department by exploring various cultural expressions and territorial norms. The result was amazing: The Great Atlantic Festival! They created an event that highlighted the richness of our cultural identity. A true success!

Fourth Grade – Environmental and Social Forum!
In fourth grade, their project aimed to generate actions that fostered environmental and social awareness. Our students carried out a striking Environmental and Social Forum, sharing their significant experiences in caring for their country and demonstrating an inspiring commitment to their environment.

Fifth Grade – A glimpse into our origins!
In fifth grade, the focus was on the historical processes that shaped Colombia as a nation-state. The students took a critical stance in analyzing social, economic, political, religious, environmental, and cultural factors. The result was innovative: they created video games inspired by the recognition of our historical roots, connecting the past with the present in a creative way!’

—————————————————————–

¡Increíble trimestre de proyectos académicos en el Ciclo III!

Aquí te compartimos un resumen de las maravillosas experiencias vividas por nuestros estudiantes de Tercer, Cuarto y Quinto Grado.

Tercer Grado – ¡Festival del Atlántico!
En el proyecto de Tercer Grado, nuestros estudiantes se sumergieron en el fascinante mundo de la cultura atlanticense. Su proyecto buscaba promover un sentido de pertenencia hacia nuestro departamento, explorando diversas expresiones culturales y normativas territoriales. El resultado fue asombroso: ¡El Gran Festival del Atlántico!
Crearon un evento que resaltó la riqueza de nuestra identidad cultural. ¡Un verdadero éxito!

Cuarto Grado – ¡Foro Ambiental y Social!
En Cuarto Grado, su proyecto buscaba generar acciones que propiciaran consciencia ambiental y social. Nuestros estudiantes llevaron a cabo un impactante Foro Ambiental y Social, compartiendo sus experiencias significativas en el cuidado de su país demostrando un compromiso inspirador con su entorno.

Quinto Grado – Una mirada a nuestros orígenes
En Quinto Grado, el enfoque fue en los procesos históricos que dieron forma a Colombia como estado-nación. Los estudiantes asumieron una postura crítica al analizar factores sociales, económicos, políticos, religiosos, ambientales y culturales. El resultado fue innovador: ¡crearon videojuegos inspirados en el reconocimiento de nuestras raíces históricas conectando el pasado con el presente de manera creativa!

Ver galería de imágenes del cierre de PBL de Ciclo III,  a continuación: