By: Dairo Orozco Molina, Academic Director – Colegio San José
I want to thank each and every one of you for your willingness, generosity, warmth and openness during the three days of our visit. Mrs. Ann Galvani and Mrs. Irene Coe, NEASC’s academic peers, were very impressed with the reception and welcome from the entire San José educational community. Thank you very much!
The results of the visit are very satisfactory and they guide us all in the search for integral excellence in each of the different aspects of the formation proposal that we offer as a Jesuit School in the Caribbean Region. We will be receiving the official report from NEASC in six weeks and there we will have a concrete tool to continue organizing our path towards accreditation.
I value significantly the effort of everyone in all the departments of the school and I know that this path we are traveling will lead us through different stages to the daily awareness of our work in a school of the Society of Jesus.
——
Quiero agradecer a todos y cada uno de ustedes por su disposición, generosidad, calidez y apertura durante los tres días de nuestra visita. La Sra. Ann Galvani y la Sra. Irene Coe, compañeras académicas de NEASC, quedaron muy impresionadas con la recepción y bienvenida de toda la comunidad educativa de San José. ¡Muchas gracias!
Los resultados de la visita son muy satisfactorios y nos orientan a todos en la búsqueda de la excelencia integral en cada uno de los diferentes aspectos de la propuesta formativa que ofrecemos como Colegio Jesuita en la Región Caribe. Estaremos recibiendo el informe oficial de NEASC en seis semanas y allí tendremos una herramienta concreta para seguir organizando nuestro camino hacia la acreditación.
Valoro significativamente el esfuerzo de todos en todos los departamentos del colegio y sé que este camino que estamos recorriendo nos llevará por diferentes etapas hasta la toma de conciencia diaria de nuestro trabajo en un colegio de la Compañía de Jesús.
Ver galería de imágenes de la visita NEASC, a continuación: