Transition Clousure Event: Ecofriends

Por: María A. Zambrano Peña, Coordinadora de ABP – Colegio San José

Last Monday, June 6th, Transition students had their closure event called ‘ECO FRIENDS’.

During the third term, the students learned about garbage classification by identifying the containers’ colors, functions, and the 3Rs: Reuse, Reduce and Recycle through different activities.

A recyclable material collection campaign was carried out in which the entire CSJB community participated to provide a message of care and conservation of the environment.

Finally, with the materials obtained, transition students created, together with their teacher, ecological murals exhibited in the ‘CSJB Ecofriendly Gallery’ located in the Elementary Lobby.

——————————————————————–

Evento de Cierre Transición: Ecofriends

El pasado lunes, 6 de junio, los estudiantes de Transición realizaron la clausura de su proyecto llamado ‘ECOFRIENDS’.

Durante el periodo, los estudiantes aprendieron sobre la clasificación de las basuras identificando los colores, funciones de los contenedores y las 3Rs: Reusar, Reducir y Reciclar a través de distintas actividades.

Se realizó una campaña de recolección de materiales reciclables en el que participó toda la comunidad CSJB para brindarle un mensaje de cuidado y conservación del medio ambiente.

Finalmente, con los materiales obtenidos los estudiantes de Transición crearon junto a su docente de proyectos murales ecológicos expuestos en la ‘CSJB Ecofriendly Gallery’ ubicada en el Lobby de Primaria.

Ver galería de imágenes del cierre de ABP de Transición, a continuación: