Por:
María A. Zambrano Peña, Technology teacher – Colegio San José
Diana Quintero Acosta, Comunicadora y Promotora Institucional – Colegio San José

Cycle I students commemorated Barranquilla’s 208th anniversary, in a virtual assembly from the safety of their homes.

The students offered a prayer to the beautiful capital city of the Department of Atlántico, shared historical facts about the city, sang the ‘Se Va El Caimán’ song, and dramatized a short funny scene of a regular day in Barranquilla.

This assembly had many iconic guests from the city, such as Shakira, Edgar Rentería, Joe Arroyo, El Pibe, and El Junior.

Finally, some families from CSJB school, that come from other cities, were interviewed about their experience in La Arenosa and expressed with joy ‘We’ll stay in Barranquilla!’.

Versión en español:

Acto Cívico a distancia – Día de Barranquilla
Los estudiantes de Ciclo I desde sus casas vieron de manera remota el Acto Cívico por los 208 años de Barranquilla.

Hicieron una oración por la capital del Atlántico, compartieron tips históricos, cantaron “Se va el Caimán” y hasta personificaron un cómico dramatizado barranquillero.

El Acto tuvo invitados de lujo, llegaron Shakira, Edgar Rentería, Joe Arroyo, El Pibe y el Junior.

Finalmente, varias familias del Colegio San José que vienen de otras ciudades fueron entrevistadas y dijeron ¡En Barranquilla me quedo!

Ver video del Acto Cívico, a continuación: