By:
Viviana Sierra y Claudia Guerrero, docentes de Ciclo I – Colegio San José
María A. Zambrano, Coordinadora de PBL – Colegio San José
Édgar Barrios, Coordinador de Educación Bilingüe – Colegio San José

This marvellous experience started two months ago, in August, when the whole K-4 teaching staff gathered to identify the existing cross-curricular connections that could respond to Colegio San Jose’ students.

However, it was not that simple due to the pandemic period that the little ones has to go through. That’s why CSJB decided, as a team, to create a route of inquiry that could allow students to build healthy habits and routines at home and school.

This project started with a song called “I wake up”, which allowed them to activate prior knowledge and know a little bit more about the students’ life at home. These activities led to the creation of classroom rules and instructions, and the students discovered they could transform their realities by becoming “Healthy habits and routines Superheroes”.

Their role as superheroes enabled them to create, dance, sing and most of all, discover the different perspectives each class subject had on Healthy Habits, using their first and second language as a means of communication and instruction.

And guess what? The results were astonishing! The students learned about fruits and vegetables, healthy and unhealthy food and recipes, and finally, about body care.

They will soon share more of this fabulous experience with you in the coming weeks. You can not lose this!

 

¡Superhéroes de la clase!

Todo inició hace dos meses, en agosto de 2021, cuando el equipo de Kinder 4 se reunió para identificar las conexiones curriculares existentes en el PEPPA (Plan de estudios de Preescolar), que respondieran a las necesidades e intereses de los estudiantes del Colegio San José.

Observando el contexto que durante año y medio los estudiantes han atravesado en la pandemia, el Colegio San José trazó una ruta de indagación que les permitiera construir hábitos y rutinas sanos dentro y fuera del aula escolar.

Este maravilloso proyecto inicia con una canción, ‘I wake up’, que permitió dar apertura a los conocimientos previos de los estudiantes y conocer un poco cómo son sus rutinas en casa, dando paso a crear los acuerdos de la clase. Habiendo apropiado este conocimiento, lo niños descubrieron que podrían transformar su realidad a través de ser ‘Superhéroes de los hábitos y rutinas saludables’.

Desde su rol como superhéroes, crearon, bailaron, cantaron y conocieron las diferentes perspectivas de los hábitos saludables en su primera y segunda lengua en las distintas asignaturas. Aprendieron e investigaron sobre la diversidad de frutas, verduras, preparaciones saludables y no saludable, hábitos y cuidados de nuestro cuerpo.

Prontamente será el cierre y estarán muy emocionados de compartirlo con ustedes.

 

Written by 

Noticias relacionadas