Playing with potatoes from Pasto, Kinder 3 learnt about colors and shapes

Por: José Castro, docente de Artes Plásticas Ciclo I – Colegio San José

Through games, Kinder 3 children, in company of Mrs. Claudia Bautista and Mrs. Estefanía Rodríguez, had a wonderful sensorial experience with Mr. Jose Castro in Art class. They identified the fruits’ shapes made with potatoes from Pasto. Students had to take one of them and choose paint to put on it considering the color each fruit has. Finally, children had to stamp the potato through lines with different shapes to reach to each fruit.

Jugando con papa pastusa, Kinder 3 aprende sobre colores y figuras

A través del juego, los niños de Kinder 3, en compañía de Mrs Claudia Bautista y Mrs Estefanía Rodríguez, tuvieron una experiencia sensorial en clase de Artes Plásticas con Mr. José Castro, logrando identificar las figuras de las frutas elaboradas con papa pastusa. Los estudiantes debían tomar la papa pastusa y seleccionar la pintura de acuerdo al color atribuido a esa fruta, para luego estampar la papa a lo largo de las líneas de diferentes formas que los llevaban a identificar cada fruta.