By: Kinder 5 Team – Preschool Colegio San José

“How can I explore the world using my body?” It was the question that Kinder 5 children were asking during the ongoing academic term. Kinder 5 Children were talking about the different parts of the body, such as the brain, veins, blood and the heart and also about the eyes, nose, mouth and ears. They showed their teachers how curious they were regarding this topic.

Another aspect they were learning, which they were amazed by was the amount of muscles that the body has, and how all those muscles are controlled by the brain. 

Kinder 5 children were also studying the skeletal system, and discovered that the skeleton has 206 bones! One aspect that caught their attention, was that when humans are babies, they can have a larger amount of bones!

As part of the learning process the kids need to present a final project, and in this case, as a closing event for this particular project, the students were able to use their bodies to experience a sensory walk and an obstacle course, and then they were able to play with bubble letters. 

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¿Cómo puedo explorar el mundo usando mi cuerpo? Fue la pregunta que los niños de Kinder 5 se estuvieron haciendo durante el año académico en curso. Los niños de Kinder 5 estuvieron hablando de las diferentes partes del cuerpo, como el cerebro, las venas, la sangre y el corazón y también sobre los ojos, nariz, boca y orejas. Mostraron a sus profesoras lo curiosos que estaban con respecto a este tema.

Otro aspecto que estaban aprendiendo, que les sorprendió fue la cantidad de músculos que tiene el cuerpo y la forma en que el cerebro controla todos esos músculos.

Los niños de Kinder 5 también estuvieron estudiando el sistema esquelético, y descubrieron que el esqueleto tiene 206 huesos. Un aspecto que llamó su atención fue que cuando los humanos son bebés, ¡pueden tener una mayor cantidad de huesos!

Como parte del proceso de aprendizaje, los niños necesitan presentar un proyecto final, y en este caso, como clausura para este proyecto en particular, los estudiantes pudieron usar sus cuerpos para experimentar una caminata sensorial y una carrera de obstáculos, y luego pudieron jugar con burbujas.




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